El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

El Blog de Mario Prades i Quimet Curull

miércoles, 16 de noviembre de 2016

El Temps Passa 11-10


Us portem avui un programa ple de temes que podríem considerar "clàssics" de la música dels seixanta a Espanya i a El Temps Passa... i la música queda comptarem amb Four Winds & Dito, Los Canarios, Conexion, Los Bravos, Juan y Junior, Círculos, Els Corbs, Los Gatos Negros, Dos + Un, Andrés DoBarro, Los Catinos, Els Dracs i Los Condes. També tindrem Anuncis per el Record i ens centrarem en publicitat per embellir a les nostres noies, tot i que som conscients que elles no ho necessiten per a res, sempre estan molt maques, segur que si, de fet recordarem aquella frase "La Catedral no necessita adorns", però per si de cas... Ara anem a connectar el botó de posada en marxa de la nostra maquineta del temps des de totes les emissores per les que ens escolteu o per internet, si us el descarregueu des del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs de aquelles emissores que ho permeten. Nosaltres som Quimet Curull i Mario Prades i us direm un altre vegada que ara

Obrim la Paradeta

Los Ángeles – Raquel

Avui i per iniciar El Temps Passa... i la música queda, escoltarem una altra vegada aquest tema de Los Ángeles que ens heu demanat mitjançant el facebook de Montse i que havia estat composat per Alfonso González "Poncho" i nosaltres que ja sabeu que som dos tipus curiosos i als que segons quines normes, encara que les hàgim marcat nosaltres mateixos, ens agrada saltárnoslas de tant en tant, hem decidit que l'escoltarem, però la cançó us la extraiem d'un CD que van publicar Los Ángeles l'any 1996 i que no consta en la seva discografia oficial. L'àlbum el va editar el segell Magma Music i el va distribuir Blanco y Negro. Del grup original només estaven Agustín Rodríguez i Carlos Álvarez, al costat d'Alfonso González a la bateria, baix i veu que és el fill de Poncho, el cantant i bateria de la formació original que va morir en accident de circulació el 26 setembre 1976 al costat del seu company José Luis Avellaneda. Aquest CD titulat "Sus 14 grandes éxitos" va sortir 20 anys després de la mort dels dos membres del grup i va ser una manera de recordar aquell 20 aniversari tan tràgic que també va significar la fi del grup. Quan van començar es deien Los Ángeles Azules i eren cinc, tenien cantant, es tractava de Julian Granados que els va deixar per incorporar-se a Los Brisks i anys més tard a Los Buenos. Los Ángeles Azules es van crear l'any 1963, a Granada, encara que inicialment es feien dir The Blue Angels. Eren Julián Granados (cantant), Javier  Muñoz (baix) i Agustín Rodriguez (guitarra), però se'ls uneixen Poncho González (bateria i cantant), Miguel Merjías (piano) i Carlos Alvárez  (guitarra). Quan Julian Granados els deixa per anar-s’en a The Brisk, mantenen el nom de Los Ángeles Azules, encara que no inclouen nou cantant, passa Poncho a fer-ho. Van gravar en total tres EP's i un single, els primers per al segell Philips i els dos últims amb Berta. L'any 1965 arriben les milis i s'incorporen a files  Poncho, Miguel i Javier i allò representa un impàs en la carrera del grup fins que tornen a posar-se en marxa l'any 1966, sense Miguel i Javier que decideixen deixar la música. S'incorpora Paco Quero i queden configurats com a quartet, Alfonso González Poncho (cantant i bateria), Carlos Alvárez (guitarra solista i segona veu), Agustín Rodríguez (guitarra rítmica i cors) i Paco Quero (baix i cors) passant a ser Los Ángeles. De la mà de Rafael Trabuchelli fitxen pel segell Hispavox, començant en el nadal de 1966 l'etapa gloriosa de Los Angeles, una de les millors bandes vocals del pop espanyol que van estar en actiu obtenint èxits sense parar i deixant peces històriques com “Mañana, mañana”, “98.6”, “Mónica”, “Abre tu ventana” i tantes otras. El 26 setembre 1976 i a bord d'un Seat 124, pateixen un accident a Motilla del Palancar, quan tornaven a Madrid després de fer un concert precisament a Tarragona. Poncho González i José Luis Avellaneda moren a l'accident, mentre que Carlos Alvárez estarà molt de temps hospitalitzat amb lesions molt greus, Paco Quero no viatjava en el vehicle, anava en la furgoneta.

Andrés Do Barro – San Antón

A més a més del famós "O tren" que al Quimet l'encén cada vegada que l'escoltem a El Temps Passa... i la música queda, el cantant gallec Andrés DoBarro va gravar un munt de cançons tant en castellà com en la seva llengua gallega. Dins d'aquest grapat de cançons sempre hem jutjat que aquesta és una de les millors composicions que va gravar Andrés DoBarro. Es va incloure en el seu àlbum "Me llamo Andrés Lapique DoBarro", el seu primer disc i va publicar-se l'any 1970 íntegrament cantat en gallec, en el qual també s'incloïa el "O tren" i "Teño saudade". La lletra de "Teño saudade" era de l'escriptor gallec Xavier Alcalá i la música era del propi Andrés DoBarro, però el “San Antón” va ser lletra i música d’Andrés DoBarro. L'àlbum es va vendre molt bé, sobretot gràcies al single "O tren" que es va publicar el 3 de novembre de 1969 i va ser el primer tema en gallec que va aconseguir ser número 1 en vendes a l'estat espanyol, una cosa que creiem que no s'ha tornat a repetir. En els seus enregistraments i directes l'acompanyava el grup Los Sprinters, liderats per Manuel Varela al qual es coneixia com "O Tranquilo" i amb ells va participar en la pel·lícula "En la red de mi canción" que Andrés DoBarro va protagonitzar al costat de Concha Velasco i en la qual si bé la veu en les cançons era la d'ell, va ser doblat per un actor de veu ja que el seu fort i tancat accent gallec no va ser del gust de la productora cinematogràfica. El seu tercer disc, editat l'any 1974 va ser el començament del declivi. L'any 1976 Andrés DoBarro desapareix de l'escena musical espanyola i es trasllada a Mèxic, tenint molts problemes amb les drogues i l'alcohol que finalment li va provocar una cirrosi hepàtica. L'any 1984 va tornar a Espanya i finalment va morir el 22 de desembre de 1989, pàcticament en el oblid. El segell Ramalama va publicar l'any 2003 un doble CD amb tots els èxits de Andrés DoBarro i que es va titular “Todas sus Grabaciones en RCA 1969-1972”.

Los Bravos – Bring a little lovin’

Aquesta cançó que es va publicar en single, va donar títol a la segona pel·lícula de Los Bravos "Dóna'm una mica d'amor" de 1968 que en un principi pensaven titular "Los Bravos 2", peró quan el film es va estrenar el van cambiar. La cançó està interpretada en anglès i es va editar l’any 1967 com a avançament del film, va ser el seu vuitè single, amb "Make it last", una bona balada, a la cara B. Va ser una composició de Harry Vanda i George Young, components dels Easybeats, composada per a Los Bravos per encàrrec d'Alain Milhaud. Cal dir que encara que aquest tema està interpretat en anglès, Los Bravos també van gravar moltes cançons en espanyol, però hem de reconèixer que l'alemany Mike Volker Kögel, encara avui en dia es mou millor en l'idioma de Shakespeare. Los Bravos sorgeixen a Madrid, quan l’any 1965 coincideixen a la discoteca Jaima els grups Los Sonor i Mike & The Runaways. Mike (cantant), Pablo Sanlley (bateria) i Miguel Vicens (baix) tocaven en els segons, mentre que Tony Martinez (guitarra) i Manolo Fernández (òrgan) tocaven a Los Sonor, decideixen unir-se i crear Los Nuevos Sonor. Els descobreix Manolo Díaz, aleshores directiu de Columbia que els va presentar al productor Alain Milhaud i es va posar en marxa l'engranatge d'una màquina marcada per un sol hit internacional, el seu segon single "Black is black" que va arribar a número dos en el Regne Unit i a la quarta posició als Estats Units. A França no van arribar al cim de les llistes per culpa de Johnny Halliday que va versionar el tema en un EP interpretant en francès i es va menjar el pastís de les vendes.Los Bravos van ser un muntatge mà a mà entre la discogràfica i una cadena de ràdio-fórmula i la seva presentació oficial va ser en una edició especial d'El Gran Musical al Teatre de la Zarzuela al carrer Jovellanos, era la primera vegada que en aquest teatre actuava un grup pop. La cadena SER va retransmetre en directe aquell concert. La pel·lícula "Dame un poco de amor", dirigida per José María Forqué, anava de xinesos que de xinesos no tenien res ja que tots ells eren més espanyols que els molins de la Manxa, bé, la protagonista femenina va ser Rosenda Montero que tot i fer també de xinessa, la noia era mexicana i ja va treballar en "Els Set Magnífics" amb Yul Brinner i a "Ninette i un señor de Murcia" amb Fernando Fernan Gómez, entre molts films. Alguns altres dels temes del film van ser també composats per Harry Vanda i George Young. Aquesta banda sonora va ser el tercer LP de Los Bravos.

Juan y Junior – La caza

La veritat és que dins de Los Brincos van sorgir problemes de lideratge i Juan Pardo i Júnior van voler fer una mena de cop d'estat que els va sortir malament i van haver d'abandonar el grup, llavors va surgir el duet Juan y Junior. És va arrivar a parlar que van ser expulsats pels seus companys. La seva presentació oficial com Juan y Junior va tindre lloc el 29 de març de 1967 a una popular discoteca de Madrid. Va ser una carrera curta, poc més de dos anys, però van treure set singles, en realitat van gravar sis, però n'hi havia un versionant una de les seves cançons al català, a part d'un LP recopilatori editat l’any 1969 i uns quans en els que cantaven en anglés i frances, inclus creiem que en italià. Aquest tema era la cara A d’un single amb “Nada” a l’altre cara i que es va publicar l’any 1967, de fet va ser el seu primer single com a duet i es va vendre molt bé. Per cert que Juan y Júnior també van fer cinema  una pel·lícula que va ser diritgida per Pedro Olea. Sols van fer-ne una de pel·lícula "En un mundo diferente", quan estaben a punt de començar  la segona es van separar i sembla ser que Junior es va negar a participar-hi si ho feia Juan Pardo i finalmente el film el va fer sols Juan Pardo, era “A 45 revoluciones por minuto”, on van intervindre Los Ángeles, Fórmula V i la cantant i actriu Ivana. La veritat és que, fen safreig, es deia que la ruptura de Juan y Júnior va ser per culpa de Rocío Durcal que va ser nòvia de tots dos, un a un, però les males llengües deien que el problema eren la gelosia de Rocío ja que la parella sentimental eren ells dos. Com es la gent de mal pensada! Es clar que quan Juan Pardo es va dedicar, entre altres cosas, a produïr a Camilo Sesto que físicament s'asemblaba i molt a Júnior, alguns d'aquells periodistes van tornar a parlar. Junior va morir a l Torrelodones, Comunitat de Madrid, el 15 d’abril del 2014.

Loc Catinos – Corazón loco

El “Cuuore matto” va ser tot un estàndard en els anys seixanta quan la va gravar l'italià Little Tony i era una composició de Ambrosino / Savio de la qual els catalans Los Catinos van fer una digna versió. Aquest tema es va incloure en un EP publicat pel segell Belter l'any 1967 on també es va recollir "La immensidad" del també Italia Johnny Dorelli, "Dove credi di andare" i "GI". Tots els components de Los Catinos que anteriorment es van dir Los Ticanos fins que es va produir una escissió, eren músics de Conservatori i l'any 1961 van ser el primer grup català que actuen a Madrid al costat dels també catalans Los Pájaros Locos i Golden Quarter, era un festival organitzat pel SEU (Sindicat Espanyol Universitari), al costat dels grups madrilenys Los Pekenikes, Los Estudiantes i Los Blue Boys, clar que per aquelles èpoques eren encara Los Ticanos i amb ells militava l'amic Antoni Duran. L'any 1962 passen ja a ser Los Catinos. Integraven el grup en els seus començaments Manolo Vehí (cantant), José Antonio Muñoz (baix), Jordi Casas (piano i orgue) que va ser substituït més tard per Manuel de los Ojos Prieto, Marcelo Pinilla (guitarra solista), Fernando Luna (bateria) que havia militat a Los Blue Stars i un sisè músic que tocava la guitarra i del qual no recordem el nom, de fet només va tocar al primer disc. Van participar en una de les matinals de conjunts catalans que es celebraven al Palau dels Esports de Barcelona al costat dels Mustang, Los Sírex, Conjunto Mangas Verdes, Los Telstar, Los Gatos Negros i Los Blue Stars. Cal reconèixer que Los Catinos van ser, al costat dels Mustang i Los Javaloyas, els millors grups versioneros de la seva època. De 1962 fins al 1973 van gravar 24 discos, tots ells EP's i singles, i es van desfer per tornar més tard amb la moda revival i segueixen en actiu. L'any 1999 el segell Divucsa que s'havia quedat gran part del catàleg de Belter, va editar un CD recopilatori amb els seus èxits.

Los Condes – Baby, bésame

L’any 1968 Los Condes van versionar el "Hold em thing" de Johnny Nash que també gravarien Lynn Taitt & The Jets i els britànics Dave Dee, Dozy, Beacky, Mick and Tich. Es va incloure en un single publicat per EMI en el qual també estava "No me ilusionaré" que així mateix era una versió, en aquest cas del "My little lady" de The Tremeloes. Aquest va ser el segon disc que editaria aquest grup d'efímera vida, encara que reconeguem que oferien una bona dosi de qualitat. Creiem que eren de Barcelona, però tenim duptes ja que el seu bateria era Larry Martín (a la foto), de veritable nom Manuel Martín Arriaga i que també va tocar amb Los Canarios i Los Grimm i era nascut a Madrid l’any 1950 i va morir el 30 de novembre del 2013. A partir dels 70 es va convertir en músic de jazzPosteriorment va tocar amb Salvador, Banzai, Jorge Pardo, Juan Carlos Calderón, Javier Álvarez, Germán Coppini i la Tonky Blues Band per finalmente fundà el seu propi grup la Larry Martin Band, estan en actiu més de 25 anys. Aquest tema també va ser versionat pel grup xilè Alan y sus Bates, als quals vam escoltar la passada temporada. En el primer single de Los Condes, al que no hem de comfondre amb un altre grup del mateix nom surgits a Màlaga, publicat també per EMI al 68, havien inclòs una bona versió del "I Can Let Maggie Go" que ells van titular "No puedes Maggie" dels britànics The Honeybus, amb "Try to me" de Bruce Chanel, a la cara A.

Conexion – Strong lover

El grup Conexion va ser una de les grans bandes de soul de l'estat espanyol, competència directa a Los Canarios de Teddy Bautista. El seu líder i principal compositor era Luis Cobos (Campo de Criptana, 1948) que venia de la Filarmónica Beethoven, banda de música de Campo de Criptana, amb Rafael López (Mula, 1946), Serafín Alberca (Criptana, 1947), Alfredo Lozoya (Mora de Toledo, 1945), Ernesto Herrero (Madrid, 1950), Rafael Ríos (Còrdova, 1945), el cantant de color Donny MacKonlly (Nicaragua, 1942) i Luis M. Fornés (1944). Conexion es van formar a Madrid i actuaven molt assíduament a la discoteca Stones de la capital. La cançó que escoltem ara a El Temps Passa... i la música queda, es trobava a la cara  A del seu primer single que es va publicar l'any 1969 a través de Movieplay. A partir de 1970 comença l'etapa més brillant de Conexion, tot i que amb temes més compromesos i barrejant gospel al seu estil i amb canvis en la formació. D'aquesta segona època cal destacar "Un Mundo sin amor" que l'havia tocat el grup de Mario, al costat de "Preparad el camino al Señor" o "Harmony". Van fer alguna aparició breu al cinema, recordem una pel•lídula on sortia José María Íñigo, creiem que era "Un, dos, tres al escondite inglés” d'Iván Zulueta. L'any 1973 es publica el seu últim single "Niños del Edén" i el grup es va separar l'any 1974. Luis Cobos comença a treballar com a productor, arranjador i grava els nyaps que barrejaven música discoteca amb sarsuela i clàssica que resultaven infamants per a la música i l'orelleta, però que van produir xifres de vendes al·lucinants. Tito Herrero, César i Luis Fornés van tocar amb Miguel Ríos i més tard amb Agamenón, mentres que Tito seria component de RH+.

Los Canarios – What can I do for you

L'any 1968 Los Canarios graven un EP per al segell francès JAG en què es va incloure aquest tema que compartirem ara a El Temps Passa... i la música queda i en el qual també trobàvem “Three two one ah”, “I wonder what freedom means” i “Trying so hard”.  En aquella època Los Canarios eren Teddy Bautista (cantant i guitarra rítmica), Germain Pérez (guitarra solista), Rafael Izquierdo (baix) i José Tato Luzardo (bateria), tot i que es van reforçar amb una bona secció de metall que després passarien a ser membres oficials. La cançó a Espanya es va publicar dins d'un àlbum compartit amb Los Pop Tops que es va titular “Lo mejor del Clan”, també editat l'any 1968, quan van debutar amb un EP que va incloure el tema "Peppermint Frappe", tot i que l'aplaudiment popular ho obtindrien amb el seu segon disc en el qual trobàvem el seu major èxit comercial “Get on Your Knees”. Venien des de les illes Canàries, on es van crear l’any 1964 i per això van adoptar aquest nom, però primer van ser Los Ídolos i van gravar tres EP's a Barcelona. S’en van anar als Estats Units on van estar un any tocant per la costa oest i dient-se The Canaries, fins i tot van gravar un LP, per tornar a Espanya i convertir-se ja en Los Canarios, un grup que hem de reconèixer, van ser la millor banda de soul del país al costat dels Conexion de Luis Cobos i Doble Dinamita, tot i que ni a Quimet ni a Mario els hi acaben de fer el pes. Van donar-se a coneixer amb "Peppermint Frappé" que es va incloure a la pel·lícula del mateix títol dirigida per Carlos Saura i protagonitzada per Geraldine Chaplin, José Luis López Vázquez i Alfredo Mayo, però "Ponte de rodillas" va ser la seva cançó estrella. Quan Teddy Bautista va anar-s’en a la mili el seu lloc va ser ocupat provisionalment per Pedro Ruy Blas. Teddy Bautista, el cantant i líder de Los Canarios va ser el polèmic president del SGAE i des de que va petar l’escàndol i va entrar nou president sembla que no s’ha tornat a parlar del tema. Los Canarios van ser Teddy Bautista (cantant, harmònica i guitarra), Germán Pérez (guitarra), Graham Bircumshaw (órgan) que seria substituït per Félix Sierra, Álvaro Yébenes (baix) que habia tocat a Los Continentales, Tato Luzardo (bateria), Feliciano "Nano" Muñoz (trompeta), Alfredo Márquez (trombó) i Vicente Márquez (saxo). Després es van produïr molt cambis a la formación. Per cert, alguns d’ells crearien després el grup Alcatraz que posteriormente es convertiria en la Orquesta Alcatraz. Quan Teddy va tornar de la mili i seguin amb la secció de metall, van reconvertir la seba música cap el jazz-rock en la línea de grips com Chicago o Blood, Sweat & Tears, per finalment eliminar la secció de metall i seguir camp el rock progresiu, fins que es van desfer

Círculos – Cecilia

Aquesta cançó és una versió que el grup català Círculos realitzen en castellà del "Cecilia", un dels grans èxits en la carrera de Simon & Garfunkel i el van editar en el seu primer single, publicat pel segell barceloní Unic-Ekipo l’any 1970, incluïnt l'única versió en castellà que coneixem del “Get Reddy” dels nord-americans Rare Earth, de fet miraven a l'enregistrament que abans havien realitzat els The Temptations. Poca cosa us pudem dir d'ells tret que eren cinc i el teclista que era de Lleida, es deia Lluís Payà i creiem que també ha gravat en solitari al capdavant del seu piano i així mateix és compositor, de fet per YouTube corren diversos vídeos seus molt recomanables. Van editar un segon single l’any seguent, al 1971, també amb dos versions, en aquell cas es tractava de “Mi dueña y señora” que es el "Lady D'Arbanville" de Cat Stevens i al altre cara la cançó "Respect" d'Otis Redding que ell fan instrumental. Per cert. algunes de les seves cançons es van incloure a un disc recopilatori, anys més tard, titulat "Sensacional soul".

Els Anuncis dels Nostres Records

Avui us hem fet una selecció d'Anuncis enfocats a les fèmines, però com nosaltres no discriminem en qüestió de sexe o religió, en això de netejar-se igual poden ser aplicats als homes ja que la veritat hi ha alguns als quals podríem aplicar aquella frase del pare de Mario: "No sé si es tracta d'un home lleig o un goril·la guapo”.

Anticariol

Amb el slogan Dientes sanos salud perfecta” es va promocionar aquesta crema dental per tal de mantenir la dentadura sana, clar que això és aplicable a tots dos gèneres femení i masculí. Aquest anunci correspon a aquells "llargs" és dir als que es realitzaven en rigorós directe, però és tracten de El Consorcio que va recuperar en algun dels seus treballs antics anuncis, creiem que aquest es trobava en un CD titulat "Lo que nunca muere". Anticariol era una marca de pasta de dents real que es va comercialitzar als anys cinquanta i que es va publicitar també en calendaris de butxaca i reversos de cartes fabricades per Fournier. Anticariol el fabricava la firma Médical SA, una empresa amb seu a Còrdova i que a partir de 1954 va editar calendaris amb Fournier tenint com a motiu fonamental diverses vistes de monuments cordovesos fotografiats en els seus anversos i la publicitat de Anticariol que portava en la seva fórmula penicil·lina i sulfamides, segons explicaven en la publicitat. La cançó va començar a emetres l'any 1952 i segons sembla es va comercialitzar fins a 1970, els calendaris donen fe. La nostra protagonista femenina no és menjava una rosca i és que li cantava l'alè "cosa mala", va perdre quatre pretendents en cosa d'un mes per culpa de la seva halitosis, fins que va començar a usar Anticariol i a partir de pocs dies començava a lligar com una desesperada. L'autor de la cançó va ser Ramón Medina que va morir l'any 1964.

Crema Angel Face

Dins de les cremes hidratants, aquesta que us portem ara estava enfocada a les nenes més joves i la música, molt adient, ja ho indicava. Es venia en fluid o compacte i com deia l'anunci “Cobria totes les imperfeccions i millorava la pell”. Angel Face va ser una marca fabricada per Pond's. Per cert que "Angel Face" va ser també el títol d'un film d'Otto Preminger rodat l'any 1952 o potser seria en el 53. La pel·lícula va ser interpretada per Robert Mitchum i Jean Simmons. Aquest anunci que escoltem ara és de l’any 1960, però, tot i que no estem segurs, creiem que la crema hidratant Angel Face encara es ven.

Jabón Desodorante Rexona

Una altra de les marques clàssiques pel que fa a partilletes de sabó, allò que es deia sabó de tocador, va ser Rexona que a més era "desodorant" i com ens diuen en l'anunci, resulta que el cos "canta" i molt, com els o les que el pateixen no s'adonen que posseeixen allò que en aquesta publicitat anomenen "olor corporal" i també OC, la solució passa per utilitzar Rexona i amb el seu ús les males olors desapareixen i tot fa olor de net. Rexona se segueix comercialitzant encara avui i posseeix també una àmplia gamma de productes per a la neteja personal: xampús, desodorants en esprai o rolón, antibacterianes, etc. La marca Rexona la va crear Helene Curtis Industries, Inc una firma de Chicago, a l’any 1927, encara que creiem que en els noranta va ser absorbida o venuda, però això dels assumptes sobre Economia no són lo nostre.

Colonia 10-41 de Calber

La marca de colònia 10-41 de Calber, una empresa amb fàbrica i laboratoris al carrer Misericòrdia, 4, de San Sebastian, ja existia en els anys 40, de fet van estar presents amb un estand a la Exposició Iberoamericana de Sevilla a l'any 1929, tot i que creiem que no existeix en l'actualitat. Era una empresa familiar que van arribar a ser proveïdors de la Casa Reial. Curiosament quan van començar a comercialitzar les marques de colònia, aquestes estaven enfocades a cada un dels membres de la família. Calber amb el seu 10-41 va trencar motlles perquè estava destinada a l'ús comú de tots els components del nucli familiar, és a dir que podem afirmar fou la primera colònia "unisex" de la història, almenys aquí a Espanya. Per descomptat i com era habitual, Calber fabricava i comercialitzava molts altres productes com Polvos Higiénicos Calber, colonia Vieja Lavanda Calber, Brillantina, Polvos Asepticos Calber, Lactina que era una crema d'afaitar, Perfumería Higiénica, colonia Flores del Rey, Polvos Veraflor, pastilles de sabó, pols de talc i molts altres.

Medias Eugenia de Montijo

Ara podreu triar entre aquests dos anuncis de les Medias Eugenia de Montijo, una de les grans marques de l'època que això si, ens sembla que ja no existeix-en, però que en el seu moment van ser molt importants i difoses. És clar que les mitjes de niló a Europa es van massificà arran de la segona Guerra Mundial i les portaven els soldats nord-americans, no per utilitzar-les aquells soldats, no penseu malament, era com a objecte de canvi i per rergalar-lis a les mosses europees i que elles molt agraïdes donçs… ja us podeu imaginar l’intenció dels milikitos, tot i que a Espanya van arribar via comercial i la veritat és que unes belles cames de dona amb mitges, amb o sense costura, sempre resulten molt sexis, amb o sense lligacama.

Plan Pons

Ara bé, val a dir que si avui se'ns ven la moto de multitut de processos per embellir ràpidament a les nenes, aixó del spam, així com cremes que després d’usar-les vint o trenta dies garanteixen resultats miraculosos que riu-te tu d'una visita a Lourdes amb miracle a l'itinerari inclos, ja en els anys seixanta l'Institut de Bellesa Pons garantia a les senyores i senyoretes que amd La Crema C de Pons serien belles amb rapidessa, però com ells en sabien molt d’aixó d’embellir, el proces, tal i com deien en els seus anuncis aquells del Plan Pons, ere en només set dies i després agrades a tot el mon. ¡Toma Ya!


Tots aquests productes, nosaltres els hem de recomanar a aquella amiga que es va presentar una vegada a un concurs de lletges i la van fotre fora per abusona, segur que s’els pren i guanya.

La Música que es Feia en Català

Els Dracs – Comprensió

Us portem ara a El Temps Passa… i la música queda una bona versió de The Animals, en aquesta ocasió a carrec del grup Els Dracs que la canten en català, quan ja gravaven per al segell Concentric. Quimet ja reclama l’euro perque la ha tocat un grapat de vegades. El conjunt català Els Dracs van gravar i molt en castellà, mitjansan el segell Discos Alma, un subsegell de Vergara, abans de fitxar per Concentric i gravar en llengua vernacla diversos EP's, entre ells el més venut del segell Concentric i en el què es trobava la seva versió de "La casa del sol naixent". Un altre dels bons discos del segell es aquest del que os hem tret aquesta cançó que es una bona versió del tema de The Animals. Els Dracs van ser al costat de Els Tres Tambors els millors grups de pop-rock en català de l'època i la llavor del actual rock en català. El sextet, liderat pel cantant Jordi Carreras, va treballar des de 1964 a 1971 i van gravar un grapat d’EP's, si bé els que van gravar en castellà els firmaven com Los Dracs. Els grup l’integraven el cantant Jordi Carreras, al costat de Miguel Olivé, Vicente Carós, Faustino García, Manuel Cordero i Alfredo Pla. És diu que l’any 1966 van ser el primer conjunt de rock que va actuar al Palau de la Música Catalana, a Barcelona, però aixó no es veritat, abans ja hi havien fet Els Corbs. Després de desfer-se nosaltres els vam perdre la pista. Per cert, l’any 1981 el segell Edigsa va publicar un LP recopilatori titulat "La casa del sol naixent" que recollia les cançons dels seus quatre discos amb Concentric. El bateria Vicente Carós va morir el 20 de gener de 2010 als 63 anys d'edat. En aquest EP i a part del “Comprensió” dels Animals, trobavem “La nit” que era d'Adamo, “El joc de l’amor” que creiem era de Wayne Fontana i la seva versión del tema de The YardbirdsUn cor fet d’amor”.

Els Corbs – Cansat d’esperar-te

Com ja us vam comentar en pasats programes de El Temps Passa… i la música queda, Els Corbs van versionar el R & B que ens arribava d'Anglaterra, però no menysprearen els grans temes italians, com "El mundo" que es trobava també en aquest EP publicat per Edigsa, un gran èxit del cantant italià Jimmy Fontana que per cert, també la va gravar en català, un bon interpret que va morir el 11 de setembre del 2013. Els Corbs, eren cinc joves catalans que van gravar per Edigsa i en total van enregistrar-hi un parell d'EP's en català. En aquest també trobaven “Nit sense fi” que es una versión d’un èxit italia de The Rokers que van versionar i col•locar a les llistes americanes The Grass Roots i a Europa The Living Daylights, junt a “L’última vegada” que és el “The Last Time” dels Stones i “Cansat d’esperar-te”, la cançó que compartim ara a El Temps Passa… i la música queda i que es una versió del tema “Tired Of  Waiting For You” dels Kinks. Val a dir que Els Corbs també van gravar en castellà, en aquest cas signan com Los Corbs i no fa masa que els vam escoltar. Els Corbs, eren d'Igualada i es van crear l'any 1964. Un dels seus components Joan Vidal Soler, va morir el dia 6 de juny d'aquest any 2016 a Tarragona als 70 anys d'edat, el bateria Joan Vidal Vilanova va formar part durant una temporada dels Lone Star, Symbolo i Unidades, la resta de components eren Agustí Miquel Peiró a la guitarra que va tenir després una interessant carrera en solitari com a cantant i va morir al 1989 i que venia dels Tigres, Eduard Finestres i Ramon Bregada. Tot i que s'afirma que el primer grup de rock que va actuar al Palau de la Música Catalana van ser Els Dracs, abans que ells i com us hem dir abans, ja ho van fer Els Corbs i a més van incloure una cançó seva en el disc col·lectiu "Show al Palau" que va publicar Edigsa l’any 1966 i que tenia cançons de les actuacions de Raimon, Serrat, Núria Feliu i alguns altres.

Dos + Un – Pescadors

Els Dos + Un van ser un bon grup de folk català surgit en els seixanta i estava integrat pels germans Jordi i Josep Maria Clúa i Manel Josep que posteriorment crearia la Orquesta Plateria, a més de la col•laboració de Jaume Balanyà encara que aquest mai va ser oficialment membre del grup. Aquest tema editat en format single l'any 1968 per DDC, subsegell de Discophon, és possiblement el més important dels que van treure Dos + Un i avui en dia és tot un himne del folk català de finals dels anys seixanta. Quimet reclama l’euro rápidamente. La cançó va ser composada pels germans Clúa i M.J. Bergua i ens parla dels pescadors que van a la mar a fer el que sempre han fet, sense pensar que pot ser mai no tornaran del ample mar. Per aixó ells ens diuen que escoltem les veus del vent que transportan el seu dolor. Més tard el barceloní Ia Clúa, de veritable nom José Maria Clua i que va morir el 13 de setembre de l’any 2011 a causa d'un càncer, als seixanta anys d'edat, s'uniria a Jordi Batiste i crearien el duet Ia i Batiste, un dels seus discos "Chinchonera's Cat" està considerat una obra mestra de la música folk-rock català. Ia Clua també va formar dels grups Moto Clua i Rocky Muntanyola i va gravar en solitari. En total Dos + Un van arribar a gravar quatre o cinc discos petits, aquest creiem que era el segon d’ells.

Ara tornen a la música en castellà, però fotrem el camp cap a Mallorca

Four Winds and Dito – Recuerda

Els mallorquins Four Winds and Dito ens porten ara aquest tema que va ser composat per Peter Seeger amb el títol "Turn, turn, turn", però ells han mirat per la seva versió la que van realitzar The Byrds que van aconseguir un gran èxit a canviar-li el ritme convertint en un tema molt electrificat, igual que van fer amb el "Mr Tambourine man" de Bob Dylan. En aquest EP, editat l'any 1966 pel segell Regal, el segon i últim que van gravar Four Winds & Dito, també es van incloure “El juicio universal” que així mateix era una versió, en aquest cas de Peter, Paul & Mary, “Yo ya no te comprendo” que és el “Something better beginning” de The Kinks i “No me dejas vivir en paz” que creiem era una composició del grup. Els The Four Winds and Dito, que eren mallorquins i només van gravar dos EP's, editats per el segell EMI-Regal, l'integravent José Luis Cubeles (guitarra), José Francisco Massonet (baix), Eduardo Vidal "Dito" (cantant), Fernando Baiget (bateria) i Jaime Vidal "Mito" (guitarra). El Cocodrilo Records va reeditar, ja en els anys 80's i en format LP compartit amb cançons de uns altres mallorquins, Mike & The Runnaways, aquest Mike és el mateix que després passaria a liderar Los Bravos i més tard, canviant el seu cognom Kogel per Kennedy, es llançaria en solitari. Per cert, van incloure una cançó en un LP compilatori publicat per EMI en els seixanta i que es va titular “Grandes conjuntos españoles”, on es van incloure cançons de Lone Star, Los Javaloyas, Los Extraños, Los Top-Son i Los Mustang. La veritat es que els nois de The Four Winds and Dito no desmereixien entre tants noms importants de l’época.

Los Gatos Negros - Homburg

Arriba el moment de plegar per avui i tencar El Temps Passa… i la música queda i recordarem a Ernesto Rodríguez que ens va deixar el 1 d’octubre de l’any 2014 i durant els seus últims cinc anys va ser batería de Los Sírex, però també el fundador de Los Gatos Negros. Per tant ho farem ara amb els barcelonins Gatos Negros i aquesta bona versió que van realitzar l’any 1967 d'aquest tema del grup Procol Harum i que juntament a "Amb la seva blanca pal.lidesa" són els millors en la carrera dels britànics. Aquest single va ser el primer treball amb Los Gatos Negros del baixista Frank Andrada que venia de Los Albas i també havia tocat en el grup de Tony Ronald i van comptar amb un nou productor Ramón Ferrán, que havia tocat en el grup Ramón 5 i gravat uns quants discos amb la seva Orquestra i el òrgan  Hammond ja que era el demostrador a Catalunya de la marca, al programa ja hem escoltat alguna cançó seva, de fet en aquest enregistrament Carlos Maleras va canviar el seu òrgan Vox per un Hammond de segona mà que segons es deia li havia comprat al mateix Brian Auger. Per cert que a la cara B d'aquest single es trobava “¡Que contento estoy!”, una bona versió dels Cream. Per cert, dels originals Gatos Negros, també Carlos Maleras i Piero Carando són morts, tot i que seguiexen en actiu, però sols quedan Quique Tudela i Frank Andrada dels primitius. Quimet diu que avui ha estat un bon programa perque com aquesta peça també la ha tocat, reclama el euro i diu Adeu amb la bosa bastant plena.

Conclou El Temps Passa… i la música queda i nosaltres toquem el dos, però abans us deixem en companyia de totes les emissores per les que sortim a les ones o via internet, si t’el descarregues del blog, el facebook de Montse Aliaga o les webs de les emissores que ho permeten. Sóm Quimet Curull i Mario Prades i ens retrobarem de nou la setmana que ve.

Quimet Curull i Mario Prades
Dos tronats que encara tenen il·lusió per viure i compartir música i records amb tots vosaltres

No hay comentarios:

Publicar un comentario